vineri, 20 octombrie 2023

Practica plantelor medicinale pentru menținerea sănătății

În Săptămâna Verde, pe 17 octombrie 2023 am ținut două prezentări pentru clasele a IX-a E și a XII-a C despre plantele medicinale. Locul prezentării a fost centrul de documentare și informare a Colegiului Național Márton Áron. Elevii au fost călăuziți de diriginții claselor amintite, Kovács Zsuzsa și Borsodi László.

Am început cu prezentarea săptămânii verde, am amintit și problema poluării naturii. Am introdus poezii despre natură: Petőfi Sándor: E toamnă, e din nou, Nemes Nagy Ágnes: Copacii.

După introducere am vorbit despre istoria plantelor medicinale din cele mai vechi timpuri până în prezent. După care, în clasa a IX-a am recitat poezia lui Szabó T. Anna intitulată Cântec de ierburi. În clasa a XII-a această poezie a fost recitată de către eleva László Boglárka. Aceste versuri au fost recitate și cu scop biblioterapeutic.

După partea literară a reflecției mele, am pătruns în lumea ierburilor. Am pus accent pe munca călugărilor creștini în ceea ce privește plantele medicinale.

După aceste gânduri solemne am continuat cu povestirea folosirii practice a medicinei populare. Apoi am trecut la descrierea și folosirea practică a plantelor medicinale în zilele noastre. Am pus accent pe colectarea, conservarea și utilizarea lor. Au fost prezentate și câteva ierburi puse în borcane mici aduse de mine și diriginții claselor amintite.

La finalul prezentării elevii au băut o ceașcă de ceai din oregano. În acest timp am discutat despre plantele medicinale cunoscute de către elevi.


Programul s-a încheiat cu prezentarea expoziției de carte și documente despre istoria ierburilor medicinale și practica culegerii acestora.

Expoziția de ierburi s-a putut vizita de două săptămâni, bineînțeles inclusiv săptămâna verde.

Borbé Levente,

bibliotecar


Niciun comentariu: