joi, 5 noiembrie 2015

Cărţile în lumea cunaşterii


Activităţi în Luna Internaţională a Bibliotecarilor Şcolari în biblioteca colegiului nostru

În biblioteca şcolii noastre am reuşit să organizez câteva activităţi şi programe importante. Tema pe care am abordat-o în cursul lunii octombrie a fost Valoarea nepreţuită a cărţilor. Această idee însumează construirea cunoştinţei majore în consens cu folosirea cărţilor. Cea mai bună alegere pentru însuşirea tehnicii de a utiliza forţa învăţării este biblioteca.
Programele au fost selectate şi elaborate sub incinta necesităţii utilizării cărţilor.
1. Ore de biblioteconomie şi istoria bibliotecilor din Ciuc
Orele de biblioteconomie şi ştiinţa informării au fost realizate cu colegii noştri diriginţi din clasele a IX-a. Elevii au fost înzestraţi cu îndrumări practice în lumea informativă a bibliotecii: locul potrivit pentru a citi şi învăţa, navigare pe internet, căutarea documentelor necesare. Pe lăngă clesele a IX-a au participat şi alţi elevi (chiar şi din Liceul Teologic Segítő Mária) la prezentarea în timp a bibliotecilor din zona Ciucului. 
2. Expoziţii din anuarele şcolii
Acest program de succes lansat în iunie a continuat şi în noul an şcolar. Ca îndrumător, am povestit vizitatorilor mica istorie a anuarelor colegiului nostru. Expoziţia a fost vizitată de aproximativ 300 de persoane. 
3. Ideile ascunse în cărţile bibliotecii
Am selectat câteva notări ale dascălilor şi elevilor în cărţile bibliotecii noastre. Vizitatorii au apreciat mult această selecţie.
4. Ce fel de cărţi caută cititorii
După notarea felului în care cer, caută cărţile utilizatorii, le-am selectat pe cele mai interesante, mai haioase şi le-am prezentat în faţa publicului. Bineînţeles, fără nume. La fel de reuşită a fost ca şi ideile ascunse în cărţi.
5. Comemorarea revoluţiei din 1956
Revoluţia maghiară anticomunistă pentru libertatea omului este un exemplu pentru noi, de aceea am hotărât să fac o expoziţie din documentele bibliotecii pe această temă. 


Cel mai important este utilizarea cât mai deasă a cărţilor şi documentelor de către elevi. Indiferent în ce formă (aici mă gândesc şi la cărţi electronice, sau la Internet).
Borbé Levente
Colegiul Naţional Márton Áron,
Miercurea Ciuc


Niciun comentariu: