joi, 8 decembrie 2016

O mică bibliotecă salvată



Încă în martie am primit de la fosta mea colegă de facultate şi perezenta colegă de bibliotecă şcolară o veste tristă. Secţia maghiară din Şcoala Gimnazială nr. 8 din Braşov va fi desfiinţată. Cărţile în limba maghiară din bibliotcă rămân fără cititori. Ciubucă Ileana a oferit această mică bibliotecă în limba maghiară pentru o şcoală cu predare în limba maghiară, care are nevoie de aceasta. Pentru biblioteca noastră cărţile nu au fost corespunzătoare. Am apucat să caut noua gazdă. După un şir de încercări am vorbit cu fosta mea colegă de facultate, Orbán Irina. Ea a găsit soluţia perfectă. După ce s-a consultat cu conducătorii Şcolii Generale „János Zsigmond” din Dârjiu, în octombrie în Luna Internaţională a Bibliotecilor Şcolare cărţile au ajuns la noul sediu.

Am fost încântat că această relaţie de pritenie a rămas roditoare când a fost vorba de o părticică din salvarea culturii. Mulţumiri pentru Orbán Irina la dezbatzerea reuşită a cărţilor. Mulţumiri în mod deosebit pentru Ciubucă Ileana, faptul că a gândit la folosirea lor, şi a păstrat până când a primit vestea bună. Ileana a transferat în jur de 2500 de bucăţi de cărţi în limba maghiară. În marea majoritate sunt cărţi de literatură maghiară, română şi universală pentru copiii între 7-15 ani. Cărţile după ediţie datează între 1945-1995. Totul este folosibil.

Acest fapt al Ileanei a fost unul dintre cele mai frumoase gesturi făcute în situaţia respectivă.
 
Nu ştim aproape nimic despre soarta cărţilor altor şcoli care au avut la fel secţia maghiară cu o mică bibliotecă de limba maghiară. Sperăm numai că au ajuns la locuri potrivite unde pot fi folosite în continuare.

Borbé Levente,
Colegiul Naţional Márton Áron,
Miercurea Ciuc

Niciun comentariu: