joi, 4 iunie 2020

Bibliotecile școlare în timpul pandemiei

Din 11 martie 2020 din cauza corona virusului învățământul școlar din țară nu a putut activa în sensul tradițional. Școlile au rămas închise în fața elevilor și profesorilor. Materia s-a parcurs online.

Marea majoritate a bibliotecilor școlare pe care le cunosc au acceptat activitatea pe Internet.

Prima dată am făcut comanda de manuale. După care a urmat o serie de activități în format electronic. Aici mă gândesc la recenzii de cărți, linkuri de cărți în format electronic, cărți online, bineînțeles gratuite. Oferta de cărți online, a fost ajutată de bibliotecile publice, mai ales în județul nostru, dar și în țară și peste hotare. Aceste oferte au fost puse pe internet pe blogurile bibliotecarilor școlari, pe site-urile școlilor, și pe alte rețele (facebook, instagram, yahoogroups etc.) online. Activitatea online a ușurat munca profesorilor și a elevilor. Am trimis pentru elevi şi prin e-mail câteva documente importante pentru a facilita activitatea lor de învățare. Dar m-am ocupat și cu stimularea învățării cu jocuri educative și Qiuz, jocuri de societate online.


Încă nu știm cum rămâne cu manualele distribuite în anul școlar 2019-2020. Bibliotecarii care se ocupă cu strângerea manualelor şi cărților bibliotecilor școlare la clasele absolvente (VIII. și XII.), în timpul pregătirii examenelor le pot strânge. Dar adunarea acestora din celelalte clase rămâne după deschiderea noului an școlar.

* * *

Eu, ca bibliotecar, în afară de activitățile amintite, m-am ocupat și cu blogurile bibliotecilor școlare din Harghita (în limbile maghiară și română), am redactat aniversările și comemorările literare lunare, am lucrat și cu periodica electronică a Asociației Bibliotecarilor Maghiari din România.

Am continuat activitatea mea și prin facebook, nu numai cu recenzii de cărți, dar și cu filme care ajută la dezvoltarea intelectuală și la îmbogățirea sufletească a copilului / adolescentului.

Borbé Levente,

bibliotecar


Niciun comentariu: