luni, 19 aprilie 2021

Conferința bibliotecarilor școlari din Ungaria - 2021

 

Conferința profesorilor și bibliotecarilor școlari din Ungaria a fost ținută online în 15-16 aprilie 2021.

Eu, ca invitatul programului, în 16 aprilie am ținut un discurs despre situația actuală a bibliotecilor școlare din județul Harghita și din țară. Am accentuat activitatea online a bibliotecarilor școlari. Am vorbit despre importanța aplicării activității online a bibliotecarilor. pentru ajutarea profesorilor și elevilor.

Au fost prezentate programele reușite online. Mă gândesc la ofertele de cărți, reviste și alte documente online, programe și activități ajutate/realizate pentru elevi, îndrumarea elevilor în căutări online, colaborarea bibliotecarilor în platforma online, cursuri profesionale și întruniri online ai bibliotecarilor.

Din activitățile mele bibliotecare online au fost accentuate cele legate de lectură și de biblioterapie.

A fost important să evidențiez faptul că activitatea bibliotecară online nu este una totală în planul călăuzirii elevilor în lumea cunoștințelor. Dar bibliotecarul trebuie să fie un călăuz profesionist și în „imperiul larg al universului online”.

Participanții conferinței au fost încântați de cele auzite. În finalul discursului bibliotecarii au pus întrebări despre programele și activitățile legate de munca bibliotecară online.

* * *

Această conferință a fost un schimb de experiență roditor. În viitor vom avea și noi proiecte comune în domeniul bibliotecii, nu numai online.



Foto şi ajutor tehnic: profesoara de fizică şi informatică, Kovács Zsuzsa


Borbé Levente, bibliotecar

Colegiul Naţional „Márton Áron”,

Miercurea Ciuc

 





Niciun comentariu: