marți, 22 iunie 2021

Biblioterapie pentru copiii cu nevoi speciale

  În 18-20. iunie 2021 am fost invitat la o activitate biblioterapeutică în Băile Selters, de lângă orașul Vlăhița, pentru copii cu nevoi speciale, deficiențe.

Acest program a fost realizat între FundațiaSoha ne add fel” din Odorheiu Secuiesc și Fundația „Szent Gellért” din Vlăhița.

Organizatorii taberei au fost părinții copiilor cu deficiențe fizice și psihice și gazda taberei György Attila și György Ida.


Activitatea mea biblioterapeutică a fost ajutată de educatoarea și psichologa Bajcsi Kinga.

Mai întâi pentru părinți am vorbit pe scurt despre biblioterapie. După care am prezentat și pentru copii povestea intitulată Dömdö-dömdö dömdödöm, scrisă de scriitorul și povestitorul maghiar Lázár Ervin. Am încercat să fie cât mai interesantă povestea prezentată, mai ales pentru copii.


 

După prezentare, am vorbit despre tema poveștii. A fost o surpriză pentru mine interesul copiilor față de cele auzite și văzute. Au înțeles esența, dar și umorul acestei povestiri. Însuflețit de efectul și rezultatul foarte bun, cu psichologa Bajcsi Kinga am realizat un scenariu scurt pentru ei și i-am instruit pentru prezentare. La această pregătire au venit și surorile copiilor cu nevoi speciale. Spectacolul a ieșit bine. Copiii au aplaudat și au primit un mic cadou. 


 

Cea mai mare bucurie pentru mine a fost ideea părinților de a rămâne și în viitor acest ansamblu, care a primit numele „Bice-Bóca”.

Foto: Bajcsi Kinga şi György Ida

Borbé Levente

bibliotecar


Niciun comentariu: