luni, 20 iunie 2022

Biblioterapie pentru copiii cu nevoi speciale 2022

În 17-19 iunie 2022 am fost invitat din nou la o activitate biblioterapeutică în Băile Selters, de lângă orașul Vlăhița, pentru copii cu nevoi speciale, deficiențe.


Acest program, ca și în anii precedenți, a fost realizat de Asociația „Soha ne add fel” din Odorheiu Secuiesc și Asociația „Szent Gellért” din Vlăhița.


Organizatorii taberei au fost părinții copiilor cu deficiențe fizice și psihice și gazdele taberei, György Attila și György Ida.

Activitatea mea biblioterapeutică, ca și anul trecut, a fost ajutată de educatoarea și psichologa Bajcsi Kinga.

Datorită faptului că marea majoritate a locuitorilor taberei încă anul trecut s-a întâlnit cu biblioterapia, imediat am început activitatea. Mai întâi am vizualizat cu comentarii și pregătirea prezentării scenariului. În anul acesta am prezentat nuvela scriitoarei maghiare Janikovszky Éva: Dacă ași fi adult. Părinții tinerilor și copiilor au fost invitați la o călătorie în trecutul lor, când erau mici. Iar tinerii și copiii în interpretarea amuzantă au văzut problemele zilnice cu adulții. Publicul a rezonat empatic. Pe lângă distracție au recunoscut esența povestirii.


După prezentare a fost derulat filmulețul poveștii autorului Lázár Ervin: Ochii de flori ai Iulianei perezentat de grupul Bice-Bóca din Odorheiu Secuiesc, după care a urmat o discuție cu tinerii despre dificultățile și greutățile apărute cu adulții.

Această activitate a fost o onoare pentru mine. Interesul publicului a fost super!

După program am vorbit și ne-am distrat împreună cu acești oameni minunați ai taberei.

Mulțumiri pentru prietenia cu organizatorii taberei și ajutătorii inimoși ai acesteia.

Foto: Lőrincz Géza, Bajcsi Kinga, Borbé Levente

Borbé Levente

bibliotecar


Niciun comentariu: