Organizator-coordonator: Balázs-Bécsi Enikő
Referent: Borbé Levente
Persoană de contact: Kovács Zsuzsanna
Îndrumătorii grupelor - Colaboratori:
-
Biblibok
Júlia
-
Csonta
Noémi
-
Kovács
Zsuzsanna
-
Molnár
Levente
-
Tankó
József
Participanţii activi al acestui proiect cu
sloganul Elevi „vechi” în gimnaziul
„nou” au fost dascălii şi elevii Grupului Şcolar de Construcţii Kós Károly
din Miercurea Ciuc. Marea parte a vizitatorilor pedagogi au fost elevii
Liceului Teoretic Márton Áron. Revederea acestei clădiri reînnoite a fost
primită cu bucurie şi plină de nostalgii şi entuziasm.
Bibliotecarul liceului, în calitate de fost elev al
Grupului Şcolar de Construcţii Kós Károly, a vorbit despre omul ca persoană
responsabilă de soarta lui. Fiecare om îşi poate alege drumul cel mai potrivit
pentru o viaţă deplină. Niciodată nu e târziu să ne îndeplinim visul.
Bibliotecarul în discursul său a accentuat importanţa cititului. Fără citire nu
putem cunoaşte lumea noastră. Discursul a continuat cu istoria cărţii, istoria
bibliotecilor şi activitatea franciscanilor în zona Ciucului şi a
Transilvaniei. După discursul despre istoria bibliotecii şcolare a fost o mică
citire din prozele scurte ale fostului elev al liceului, Hertza Mikola. Aceste
nuvele au fermecat musafirii. Elevii şi-au dat seama că sunt scriitori
contemporani de valoare. Acest fapt a fost judecat corect din partea lor,
fiindcă povestirile lui Hertza Mikola are un umor specific despre omul caraghios de azi.
Lectura în public a fost urmată de o discuţie despre lumea informării, despre
informaţia utilă şi slăbiciunile
informaţiei. Tema discuţiei a fost: cât timp avem pentru noi înşine, pentru
familie şi prieteni în lumea informaţiei.
În urma convorbirilor a ieşit la lumină că marea
majoritate a oaspeţilor a avut rude care au învăţat în acest gimnaziu. Părinţii,
bunicii şi străbunicii alcătuiesc cu cei prezenţi o „mare familie”. În acest
caz am fost între noi... Participanţii au putut vorbi destule acasă despre
evenimentul petrecut în gimnaziul vechi reînnoit.
Succesul proiectului a
fost interesul deosebit al elevilor din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a
musafirii venind la acest program cu durata de două ore. Cele mai interesante
întrebări puse de elevi au fost: Ce importanţă are în viaţa mea cititul în
meseria aleasă de mine? Ce importanţă are o idee, un principiu care poate fi
urmat? Întrebările au fost discutate în timpul şi la sfârşitul cursului.
Dascălii şi referentul discuţiilor au lămurit faptul că în această lume
materialistă e o provocare să fii convins de vraja lecturii. În acest caz a
fost un proiect reuşit. În proiect a fost subliniat importanţa integrării
omului în comunităţile în care activează (învaţă, munceşte) pe parcursul vieţii
sale . Exemplele în acest caz au fost „vii”.
În final vizitatorii au
putut vedea centrul de documentare şi informare şi biblioteca cu documentele
noi şi cele vechi, de valoare nepreţuită, o clasă reînnoită, sala festivă şi
terenul de sport. Pentru îndrumătorii grupelor a fost pregătită din partea
bibliotecarului şi documentaristei un cadou-surpriză din cărţi.
Succesul proiectului a fost dovedit de faptul că pentru
această manifestare au fost programate maximum două întâlniri. Din fericire
numărul întâlnirilor pe parcurs s-a dublat (la patru).
Borbé
Levente,
Balázs-Bécsi
Enikő
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu