joi, 30 octombrie 2014

Luna Internaţională a Bibliotecii Şcolare la noi



În Luna Internaţională a Bibliotecii Şcolare cu colega mea documentaristă am organizat câteva programe utile în bibliotecă. Bineînţeles am colaborat cu profesorii de limbă şi literatură şi cu  diriginţii claselor.
             Pentru cât mai buna derulare a programelor am rămas în contact cu biblioteci şcolare din Judeţul Harghita şi din Transilvania. După câteva schimburi de experienţă fiecare dintre noi am adunat cele mai importante informaţii, din care am ales cea mai corespunzătoare idee. Acest schimb de experienţă a fost bună şi pentru cunoaşterea programelor colegilor.
            În primul rând cu colega mea documentaristă Balázs-Bécsi Enikő am pregătit o expoziţie din desenele  făcute de copiii Şcolii Generale József Attila din  Miercurea Ciuc. Copiii, conduşi de învăţătoarea  András Éva, au desenat cea mai plăcută amintire despre biblioteca noastră. Cele mai reuşite desene au fost alese pentru expoziţie.
            Tradiţia acestei luni este prezentarea orelor de biblioteconomie şi ştiinţa informării ţinute împerună cu colegii noştri profesori de limbă şi litaratură şi cu diriginţii claselor a IX-a din liceu: Csata Emese, Boda-Székedi Eszter, Fazakas Edit, Kolozsváry Katalin, Lőrincz Katalin, Demeter István-Hunor. Elevii noi veniţi la liceul nostru pe lângă cele mai importante informaţii utile despre bibliotecă au fost călăuziţi în trecutul istoric al şcolii. Pentru copii a fost o oră extraordinară.  Reuşita programei este subliniată cu dovada claselor care au revenit pentru aprofundarea discuţiilor în temele interesante care nu a fost abordate din lipsă de timp.
            Am făcut un mic schimb de cărţi cu colegii din judeţul nostru. Cărţile primite ca donaţie, care nu au fost corespunzătoare pentru bibliotecă „au ieşit în târg”. Fiecare coleg a ales cărţile importante pentru biblioteca sa.
Donaţia cărţilor din partea Rotary Club din Ungaria continuă. Cărţile vor fi depuse şi repartizate în biblioteca liceului nostru. Bibliotecarii şcolari interesaţi de donaţia primită vor lua cărţile alese pentru bibliotecile lor. 
Borbé Levente, biliotecar
Liceul Teoretic Márton Áron, Miercurea Ciuc

Niciun comentariu: