joi, 18 februarie 2021

Proiect câștigat de biblioteca școlară din Liceul Tehnologic Joannes Kajoni

În decembrie 2020 am aflat de proiectul CarteTECA de pe platforma de corespendență al bibliotecarilor școlari maghiari din Transilvania.

Mi-a stârnit curiozitatea și m-am informat de pe internet. Proiectul CarteTECA a fost lansat în 2019 de Libris.ro și Organizația „Salvați copiii” România. Proiectul oferă oportunitate unităților de învățământ din toată țara de a îmbogății fondul de carte a bibliotecilor școlare. Proiectul se adresează atât unităților de învățământ care au deja o bibliotecă pentru a întineri stocul de carte cu volume atractive și contemporane, dar și pentru a înființa o bibliotecă funcțională. Libris.ro și Organizația „Salvați copiii” prin acest proiect și-a propus ca în următorii 5 ani să doteze peste 350 de unități de învățământ cu volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură. La prima ediție al proiectului din 62 unități școlare au fost declarate 9 câștigătoare, care au primit 992 de cărți în valoare de 28.000 lei. (Sursa:https://www.libris.ro/lp/carteteca)

La ediția a doua al proiectului CarteTECA demarată de Libris.ro fondul de carte alocat a fost în valoare de 150.000 lei, adică peste 5.000 volume. Data limită pentru depunerea participării la proiect a fost 15 decembrie 2020.

După ce m-am informat am depus cererea de participare la proiect, în care am prezentat școala cu informații referitoare la numărul de elevi înscriși, fondul de carte actual al bibliotecii, frecvența și volumul de cărți împrumutate, și planul de activități care încurajează lectura.

La sfârșitul anului 2020 am primit răspunsul că suntem câștigătorii proiectului, și că școala noastră va beneficia de un fond de 2500 lei. Din 308 de participanți la proiect 60 de unități de învățământ au fost câștigători.

În ianuarie 2021 mi s-a oferit detaliile necesare legate de pașii pe care am de urmat pentru primirea donației. De pe pagina librăriei online www.libris.ro am ales 70 de cărți în valoare de 2500 lei, literatură contemporană, cățri pentru adolescenți, ghiduri turistice. La începutul lunii februarie am primit cărțile la sediul bibliotecii.  


Am primit donația de cărți cu mare bucurie, și apreciem faptul că am avut posibilitatea de a participa la un asemenea proiect. Cu cărțile noi primite nu numai biblioteca s-a îmbogățit, ci și elevii care vor folosi aceste cărți.



Bibliotecar,

Kovács Edit

 


Niciun comentariu: