miercuri, 3 martie 2021

Prezentarea programului intitulat „Călătorie în lumea lecturii”

Din păcate în anul școlar 2020-2021 încă nu am putut derula proiectul educațional intitulat Călătorie în lumea lecturii. Însă după câteva discuții cu profesorii de limbă și literatură maghiară am ajuns la un consens. Eu ca bibliotecar am posibilitatea de a prezenta elevilor proiectul.

Prima întâlnire a fost în 1 martie cu clasa a IX-a filologie. Pentru elevii implicați în program am început cu o introducere în care am abordat această temă. Elevii au fost coordonați de Markó Ilona, profesoara de limbă si literatură maghiară.

Am vorbit despre modalități de rezolvare a problemelor colective de zi de zi, bineînțeles cu ajutorul lecturii. Am accentuat faptul că analiza operei alese (basmului, nuvelei, poeziei etc.) se întâmplă cu acord comun.

Eu ca bibliotecar pot îndruma cu întrebări problemele sufletești ale copiilor, și caut posibilități pentru rezolvarea lor.

După explicarea programului Călătorie în lumea lecturii, am citit o poveste despre prieteni, despre o comunitate care funcționează bine, de la povestitorul maghiar Lázár Ervin. Elevii au reacționat pozitiv la lectura citită. Au înțeles că principala idee fundamentală a comunității este înțelegerea reciprocă.

Prezentarea acestui program a luat sfârșit cu un mic discurs cu elevii. Ei, ca și profesoara Markó Ilona, așteaptă momentul când se poate realiza acest proiect.

Programul prezentat a interesat și alți profesori.

Borbé Levente

bibliotecar


Niciun comentariu: