miercuri, 11 mai 2022

Oră specială de dirigenție cu povestitorul „Lázár Ervin”

La 6 mai 2022 în clasa a X-a F a fost prezentată o oră de dirigenție specială cu profesoara de engleză Máthé Emőke, care este și diriginta clasei amintite. Tema a fost spiritul colectiv în general, dar și în școală și în clasa respectivă.

Mai întâi am vorbit despre comunitate în general. Aici am amintit faptul că e bine să împărțim valorile, interesele comune între noi, bineînțeles în mod pozitiv. După care am cititit și am prezentat povestea scriitorului maghiar Lázár Ervin: Dömdö-dömdö-dömdödöm.



În povestea acestui grup de ființe ciudate (majoritatea animale și plante) apare un conflict. Conflictul nu este ceva mare, dar trebuie rezolvat. Întrebarea pusă: Cine este cel mai bun poet din pădure? Norocul lor este că înțelepta pisică Mikkamakka dă dovadă din nou de înțelepciune. Ea alege pe membrul cel mai timid, dar cu inimă mare, care se numește: ursulețul Dömdödöm.

*

Misiunea mea a în acest caz a fost înțelegerea cât mai bună a valorii colectivității, care după un timp poate fi și roditoare. În colectivitate fiecare trebuie să manifeste respect unul față de celălalt.

Colaborarea cu diriginta clasei a fost o alegere bună.

Borbé Levente,

Colegiul Național “Márton Áron”, Miercurea Ciuc


Niciun comentariu: