vineri, 3 februarie 2023

Blogul Bibliotecarilor Şcolari din Judeţul Harghita are 15 ani

Ca bibliotecar întotdeauna am încercat să îmbogățesc cunoștințele mele profesionale cu numeroase informaţii utile în domeniul biblioteconomiei și stiinței informării. De aceea am participat la numeroase cursuri de perfecţionare, conferinţe (naţionale şi internaţionale) şi din zilele metodice organizate local/județean.

Cea mai însemnată problemă a fost lipsa schimbului de experienţe între colegi. După cum se știe, în marea parte a unităților pedagogice bibliotecarii școlari sunt singuri în lumea documentelor de științe culturale și informaționale. În acest sens 2007 a fost anul schimbării profesionale. Totul a început cu Conferinţa Internaţională a Bibliotecarilor Şcolari Maghiari din Bazinul-Carpatic organizată la Sfântu-Gheorghe. Acolo am însuşit strategia realizării blogului. Mai întâi, în anul 2007 am făcut Blogul Bibliotecarilor Școlari din Județul Harghita în limba maghiară. Am văzut că este o posibilitate utilă. De aceea cu câteva luni mai târziu, la 8 februarie 2008 a luat naştere Blogul Bibliotecarilor Şcolari din Judeţul Harghita în limba română. Blogurile respective au deschis poarta lumii bibliotecare. Numeroşi colegi însufleţiţi din ţară şi din străinătate au ajutat munca mea. Relaţiile dintre colegi au rămas roditoare, chiar m-am împrietenit cu mulţi dintre ei.

Pentru cât mai buna desfăşurare a schimburilor de experienţe am creat şi o adresă de e-mail pentru grupul nostru din judeţul Harghita. În anul 2019 ne-am mutat și pe internet. Suntem și pe Facebook și pe Messenger. Schimburile de experiențe sunt și mai utile. Toate aceste lucruri sunt ajutate cu linkuri profesionale și din blogurile amintite.

* * *

Aceste posibilităţi eficiente au adus mai aproape de noi lumea bibliotecilor, biblioteconomiei şi a ştiinţei informării. Am putut organiza numeroase programe judeţene, interjudeţene şi internaţionale. Am putut realiza numeroase cursuri de perfecţionare şi aducerea în Miercurea Ciuc a filialei facultăţii de Biblioteconomie şi ştiinţa informării a Universităţii Transilvania din Braşov. Colegii care s-au înscris la această facultate (din judeţul Harghita şi Bacău), au terminat cu succes.

Link: http://biblhr.blogspot.ro/2011/06/au-terminat-facultatea-de.html


Acest blog are şi un caracter de bursă a ideilor în tema respectivă. Aici se poate informa lumea despre activităţile noastre în bibliotecă şi nu numai... În e-mail putem comunica despre evenimente actuale (probleme, succese, informaţii importante).


Foto: Balázs-Bécsi Enikő

Redactarea şi scrierea blogului necesită mult timp, dar reacţiile de mulţumiri şi de recunoştinţă a colegilor mă încurajează că merită continuată.


STATISTICI


Postări – 597


Cele mai citite postări pe blog:

Lista de aniversări şi comemorări literare

Luna Internațională a Bibliotecarilor Școlare

Portofoliul bibliotecarului / profesorului documentarist

Proceduri ăn biblioteca şcolară

Au terminat facultatea de biblioteconomie şi ştiinţa informării din judeţul Harghita numeroşi colegi în domeniu

Tipizate pentru biblioteca școlară

Curs de formatori pentru bibliotecarii școlari

Activităţile bibliotecarilor

* * *


Istoricul general al a fişărilor de pagină - 88 760


Afişări de pagină după ţară (primele 15):

ROMÂNIA – 51506

S.U.A. – 17623

Rusia – 9854

Germania – 1221

Franţa – 1190

Republica MOLDOVA – 1169

Ucraina – 975

Ungaria – 619

Marea Britanie 394

China – 259

Portugalia – 259

Canada – 256

Corea de Sud - 260

Suedia – 158

Izrael - 155


Despre blogul de trei ani: http://biblhr.blogspot.ro/2010/12/trei-ani-utili.html


Despre blogul de zece ani: http://biblhr.blogspot.com/2018/02/blogul-bibliotecarilor-scolari-din.html

Foto: Balázs-Bécsi Enikő


Borbé Levente,

bibliotecarul Colegiului Naţional Márton Áron


Niciun comentariu: