joi, 8 februarie 2018

Blogul Bibliotecarilor Şcolari din Judeţul Harghita a împlinit 10 ani



La începutul carierei mele de bibliotecar m-am îmbogăţit cu numeroase informaţii utile în domeniul nostru. Aceste informaţii au provenit din cursurile de perfecţionare, conferinţe (naţionale şi internaţionale) şi din zilele metodice organizate local. Cea mai mare problemă a fost lipsa schimbului de experienţe între colegi. Din fericire în 2007 totul s-a schimbat. La Conferinţa Internaţională a Bibliotecarilor Şcolari Maghiari organizată la Sfântu-Gheorghe am însuşit strategia realizării blogului. Câteva luni mai târziu, la 8 februarie 2008 a luat naştere Blogul Bibliotecarilor Şcolari din Judeţul Harghita. Numeroşi colegi însufleţiţi din ţară şi din străinătate au ajutat munca mea. Relaţiile dintre colegi au rămas roditoare, chiar m-am împrietenit cu mulţi dintre ei.

Foarte repede am descoperit utilitatea acestui blog. A fost informativ, folositor pentru cunoaşterea cât mai amplă a muncii de bibliotecar. 
 
Nu a trecut prea mult timp până când blogul a fost recunoscut în ţară şi în străinătate.

Pentru buna desfăşurare a schimburilor de experienţe am creat şi o adresă de e-mail pentru grupul nostru din judeţul Harghita. În prezent această adresă are mai mult de 100 de membri bibliotecari şcolari şi profesori de literatură. 
 
Aceste posibilităţi eficiente au adus mai aproape de noi lumea bibliotecilor, biblioteconomiei şi a ştiinţei informării. Am putut organiza numeroase programe judeţene, interjudeţene şi internaţionale. Am putut realiza numeroase cursuri de perfecţionare şi aducerea în Miercurea Ciuc a filialei facultăţii de Biblioteconomie şi ştiinţa informării a Universităţii Transilvania din Braşov. Colegii care s-au înscris la această facultate (din judeţul Harghita şi Bacău), au terminat cu succes.
 
Acest blog are şi un caracter de bursă a ideilor în tema respectivă. Aici pot informa lumea despre activităţile noastre în bibliotecă şi nu numai... În e-mail putem comunica despre actuale evenimente (probleme, succese, informaţii importante).

Redactarea şi scrierea blogului necesită mult timp, dar reacţiile de mulţumiri şi de recunoştinţă a colegilor mă încurajează că merită să fie continuat.

STATISTICI

Postări – 373

Cele mai citite postări pe blog:
Lista de aniversări şi comemorări literare
Portofoliul bibliotecarului / profesorului documentarist
Proceduri ăn biblioteca şcolară
Au terminat facultatea de biblioteconomie şi ştiinţa informării din judeţul Harghita numeroşi colegi în domeniu
Activităţile bibliotecarilor

Istoricul general al a fişărilor de pagină - 57 238

Afişări de pagină după ţară:
ROMÂNIA – 41369
Rusia – 7782
S.U.A. – 1393
Republica MOLDOVA – 1036
Germania – 969
Franţa – 587
Ucraina – 459
Ungaria – 337
China – 259
Polonia – 126



Borbé Levente,
bibliotecarul Colegiului Naţional Márton Áron

Niciun comentariu: