joi, 30 martie 2023

Biblioterapia bibliotecarilor școlari

În 29 martie 2023 în cadrul Zilelor Pedagogice de Primăvară din Debrecen (Ungaria) am fost invitat ca să prezint online despre biblioterapia în bibliotecile școlare. Acest program a fost organizat de Centrul de Educație și Pedagogie din Debrecen, Ungaria.

După salutări  am fost conferat de organizatorul evenimentului, Parádiné Kenéz Tünde să încep activitatea.

Am început cu prezentarea istorică a biblioterapiei la noi. După care am vorbit despre utilizarea practică a biblioterapiei în biblioteci școlare, cum sunt: adunarea materialelor literare, planificarea activității, publicitatea și evenimentul (numărul de ore).  Am pus accent pe raportarea rezultatelor obținute din aceste activități. Nu numai despre succese dar și despre dificultățile apărute în acest program.

Am subliniat faptul că implicarea în partea tehnică a programului de biblioterapie de către profesori de literatură, diriginții clasei și psihologul școlii este foarte important. În timpul activității multe lucruri neștiute despre elevi ajută la rezolvarea problemelor.  

Am continuat prezentarea cu propriile mele idei, care au fost și sunt ușor de implementat cu ajutorul operelor literare.

Totodată am prezentat paginile profesionale în care mă ocup cu tema biblioterapiei (rapoarte, idei, recenzii, implementări etc.).

După prezentarea programului au fost puse întrebări legate de biblioterapie. 

*

A fost o întâlnire online reușită datorită organizatorilor și participanților. Mulțumesc foarte mult pentru colaborarea excelentă cu colegii mei din Ungaria!

Borbé Levente,

bibliotecar



Niciun comentariu: