joi, 6 aprilie 2023

Practica plantelor medicinale pentru menținerea sănătății

În Săptămâna Verde, pe 5 aprilie 2023 am ținut o oră pentru clasa a XI-a E despre plantele medicinale. Locul prezentării a fost centrul de documentare și informare a Colegiului Național Márton Áron. Elevii au fost călăuziți de diriginta clasei, profesoara Péter Éva.

Am început cu câteva gânduri despre săptămâna verde. Am introdus o poezie scrisă de mine despre problema poluării naturii, intitulată Primăvara murdară.

După introducere am recitat versurile lui Szabó T. Anna intitulată Cântec de ierburi. Aceste poezii au fost recitate cu scop biblioterapeutic.

După partea literară a reflecției mele, am pătruns în istoria plantelor medicinale din cele mai vechi timpuri până în prezent. Am pus accent pe munca călugărilor creștini în ceea ce privește plantele medicinale. La noi, în Șumuleu Ciuc călugărul, compozitorul, tipograful și constructorul de orgă Kájoni János a redactat o carte despre plantele medicinale existente în zona Ciucului.


După aceste gânduri solemne am continuat cu povestirea folosirii practice a medicinei populare. Apoi am trecut la descrierea și folosirea practică a plantelor medicinale în zilele noastre. Am pus accent pe colectarea, conservarea și utilizarea lor. Au fost prezentate și câteva ierburi puse în borcane mici, ca sunătoarea, menta, măceșul, cimbrul, socul, urzica etc.

La finalul prezentării invitații au băut o ceașcă de ceai din oregano. În acest timp am discutat despre lumea ciudată a plantelor medicinale.

După program elevii au putut vedea o expoziție de carte și documente despre istoria ierburilor medicinale și practica culegerii acestora.

Expoziția se poate vizita până la sfârșitul lunii aprilie.

Borbé Levente,

bibliotecar



Niciun comentariu: