joi, 2 noiembrie 2023

O lectură pentru suflet

A venit noul an școlar! A venit și lectura cu caracter biblioterapeutic.

Pentru activitatea propusă de mine am ales clasele nou venite în colegiu. Am fost ajutat de profesoara de limbă și literatură maghiară Orbán Edina.

Tema călătoriei literare a fost o lectură cunoscută și selectată de elevi, care a avut influență asupra vieții lor. Elevii au putut alege din poezii, schițe, nuvele, povești, basme, romane, sau chiar și piese de teatru.


Pentru a întocmi sarcinile amintite, i-am ajutat pe tinerii cititori cu idei importante. Ca introducere le-am recomandat să scrie câteva gânduri despre opera aleasă. De asemenea am accentuat și modul în care lectura a afectat viața lor de zi cu zi. Mai ales ce schimbări au observat în viețile lor. Totodată am pus accent și pe recomandarea operei alese.

Am fost uimit și bucuros de munca lor elaborată cu grijă.

Din majoritatea raporturilor operelor alese reiese că elevii au devenit mult mai deschiși și interesați de evenimentele din jurul lor, dar și din viața omului. Cu ajutorul lecturii tinerii cititori au devenit mult mai conștienți.

Elevii au dovedit că cuvântul scris într-adevăr este foarte important pentru om și pot să înțelege mai bine problemele apărute în viețile lor. Astfel nu primesc problemele cu necaz și pe neașteptate din plin.


Mulțumiri pentru dezbaterea activității reușite a elevilor claselor a IX-a și a profesoarei Orbán Edina.

Activitatea s-a desfășurat în octombrie 2023.

Borbé Levente,

bibliocar,

Colegiul Național „Márton Áron”, Miercurea Ciuc


Niciun comentariu: