vineri, 11 octombrie 2019

Prezentarea gloriosului trecut al gimnaziului nostru


 


La nouă octombrie 2019 au vizitat Colegiul nostru elevii claselor a IX-a A și a IX-a B. din Liceul Teologic Romano-Catolic „Segítő Mária”. Elevii au fost conduși de către diriginții claselor: profesoara de istorie Zöld Ildikó și profesoara de engleză Borsodi Beáta. 


Tema abordată a fost: Gloriosul trecut al gimnaziului nostru.

Această întâlnire s-a focusat pe trecutul comun al celor două școli.
Participanții au fost călăuziți în trecutul istoric al franciscanilor, care s-au stabilit la Șumuleu-Ciuc. În mici detalii am vorbit despre fondarea școlii noastre, despre tipografia lui Johannes Caioni, despre istoricul școlii Bándi Vazul, despre primul redactor al anuarelor (apărut din 1871) Imets Fülöp Jákó și alți oameni prestigioși ai școlii.



Am pus accent pe prezentarea istoriei bibliotecii școlare. Elevii au fost uimiți de cele văzute. 
 
După prezentarea bibliotecii cu conducerea mea am vizitat și muzeul școlii. Elevii au putut vedea relicve din trecutul orașului, al gimnaziului. Cel mai mult i-a interesat celebritățile gimnaziului, tablourile de bacalaureat, cărțile de ocazie realizate pentru amintirea bacalaureatului, cupele câștigate de echipa de hochei și uniformele școlare din timpul comunismului.



În muzeu am vorbit despre trecutul istoric școlar în timpul comunismului.
Pentru musafiri a fost o zi plină cu surprize, și pentru mine una reușită.


În concluzie pot spune că am fost foarte bucuros, și sper că vor continua asemenea vizite în gimnaziul nostru.
Borbé Levente,
bibliotecar documentarist


Niciun comentariu: