luni, 25 noiembrie 2019

Programul intitulat „Călătorie în lumea lecturii” în colegiul nostru, 2019


În perioada octombrie-noiembrie 2019 în colegiul nostru am derulat un program de biblioterapie cu clasa a X-a B, cu profilul științe sociale. Acest proiect educațional, ca și în anul precedent, a purtat numele Călătorie în lumea lecturii. Proiectul a fost stabilit în șapte întâlniri. Prima întâlnire a fost o introducere pentru elevii implicați, în care am abordat această temă. După care au urmat cinci activități în lumea cititului. Scopul principal al acestui program a fost rezolvarea problemelor colective de zi de zi cu ajutorul lecturii. Fiecare operă pe care am citit-o a fost analizată de către elevi. 

Clasa aleasă a fost împărțită în două grupuri. Pentru grupurile respective am citit aceleași lecturi (basme, nuvele și versuri). După citirea basmului, nuvelei sau a versului am pus întrebări pe tema respectivă. Fiecare elev din grup a vorbit despre problemele și dificultățile sufletești pe care am încercat să le rezolvăm împreună. Rezolvarea problemelor de zi cu zi pentru ei cu ajutorul lecturii a fost mai ușoară. Din fericire elevii din acest grup citesc mult. După program au venit/ și vin cu plăcere în bibliotecă. Citesc și mai mult. 
Elevii au înțeles că o comunitate nu poate funcționa fără înțelegerea reciprocă. Valoarea omenească este în primul rând cea sufletească. Degeaba arăți bine, ești inteligent sau ești talentat, dacă nu înțelegi și nu ajuți pe cei din jur. În fine, fiecare om este prețios. Dacă nu deschizi inima nu poți să cunoști omul, numai o parte din el.
Programul a fost o experiență reușită. Am fost încântat de colaboarea elevilor. Acest fapt pe mine mă inspiră să mă implic și în continuare în acest proiect.

În acest program a fost imlicată Markó Ilona, profesoara de limbă si literatură maghiară, și bineînțeles directorul colegiului nostru, Varga László.

Lecturile alese în timpul activității:
1. Max Lucado: Ești prețios
2. Lázár Ervin: Dömdö-dömdö-dömdödöm
3. Borbé Levente: Aventurile lui B. Berci în lumea vieții
4. Ottlik Géza: Ultima poveste
5. Mihók Tamás: chkr
6. Vizionarea videoclipurilor alese din poeziile poetului Weöres Sándor și interpretate de către cântăreața maghiară Koncz Zsuzsa.

Borbé Levente,
bibliotecar pedagog





Niciun comentariu: