luni, 18 decembrie 2023

Programul intitulat „Călătorie în lumea lecturii” în colegiul nostru, 2023

În perioada octombrie-decembrie 2023 în Colegiul Național „Márton Áron” din Miercurea Ciuc am derulat un program de biblioterapie cu clasa a XI-a A, cu profilul filologie.

Grupul A.

Acest proiect educațional a purtat numele de Călătorie în lumea lecturii. Proiectul, ca și în anii precedenți, a fost împărțit pe șase întâlniri. Prima întâlnire a fost o introducere pentru elevii implicați, la care am abordat această temă. După care au urmat patru activități în lumea cititului. Scopul principal al acestui program a fost rezolvarea problemelor colective de zi de zi cu ajutorul lecturii.

Grupul B.

Povestirile pe care le-am citit au fost analizate de către elevi. În anul acesta au fost alese patru povestiri:

- povestea Șoseta găurită de Lázár Ervin

- nuvela Furnica și greierul de Hajnóczy Péter

- nuvela O întâmplare pe stradă de Asztalos István

- povestea Vagabondul de Rabindranath Tagore


Ca de obicei în acest proiect clasa aleasă a fost împărțită în două grupuri. Pentru grupurile respective am citit aceleași povestiri. Înainte de a citi povestea sau nuvela aleasă am focusat pe temele alese, cum sunt: problema educațională a copilului, fenomenul informării necugetate în masă, atingerea țelurilor noastre și despre nemulțumirile și satisfacțiile omului.

După citirea operelor am pus căteva întrebări interesante pe tema respectivă. Fiecare elev din grup a vorbit despre problemele și dificultățile sufletești pe care am încercat să le rezolvăm împreună.

Rezolvarea problemelor de zi cu zi pentru ei cu ajutorul lecturii părea mult mai ușor.

Programul a fost o experiență reușită. Am fost încântat de interesul elevilor față de cele auzite. Acest fapt pe mine mă inspiră să mă implic și în continuare în astfel de proiecte.

În acest program, ca și în anii precedenți a fost implicată profesoara de limbă si literatură maghiară Csonta Noémi, și bineînțeles directoarea colegiului nostru, Markó Ilona.

Foto: Borbé Levente, Csonta Noémi și Csutak Dávid

Borbé Levente,

bibliotecar pedagog


Niciun comentariu: