miercuri, 20 decembrie 2023

Rezumatul programului intitulat „Călătorie în lumea lecturii” în clasa a X-a A, 2023

Grupa I.

În perioada octombrie-decembrie 2023 în Colegiul Național „Márton Áron” am derulat un program de biblioterapie cu clasa a X-a A, cu profilul filologie. Numele programului a rămas Călătorie în lumea lecturii. Proiectul a fost stabilit în șase întâlniri. Prima întâlnire a fost o introducere pentru elevii implicați, în care am abordat această temă. După care au urmat patru activități în lumea lecturii Scopul principal al programului a fost rezolvarea problemelor colective de zi de zi cu ajutorul cititului. Fiecare poveste pe care am citit-o a fost analizată de către elevi.

Grupa II.

Povestirile pe care le-am ales sunt:

- Lázár Ervin: Șoseta găurită

- Max Lucado: Ești prețios

- Lázár Ervin: Dömdö-dömdö-dömdödöm

- Erhart Kaestner: Vraja tăcerii



Clasa aleasă a fost împărțită în două grupuri. Pentru grupurile respective am citit aceleași povestiri educative. După citirea acestora am pus întrebări pe tema respectivă. Fiecare elev din grup a vorbit despre problemele și dificultățile sufletești pe care am încercat să le rezolvăm împreună. Rezolvarea problemelor cu ajutorul lecturii a fost mai ușoară. După program tinerii au venit cu plăcere în bibliotecă să aleagă cărți pentru citit.

Elevii au înțeles că oamenii în comunități nu pot funcționa fără înțelegerea reciprocă. Cea mai mare valoare omenească este cea sufletească. Degeaba ai talent, arăți bine, sau ești inteligent dacă nu îi poți înțelege pe cei din jur. În fine, ești mai prețios dacă ajuți pe nevoiași.

La ultima întrunire, printre altele, am recitat poezia Ar trebui... de Ana Blandiana. În poezie este imaginată o viață inversă. Cu alte cuvinte, dacă ne-am naște bătrâni și am părăsi lumea foarte tineri, ca niște creații minuscule...

Programul a fost o experiență reușită.


În acest program, ca și în anii precedenți a fost implicată profesoara de limbă si literatură maghiară Csata Emese și bineînțeles directoarea colegiului nostru, Markó Ilona.


Foto: Borbé Levente, Csata Emese, Hella-Fehér Dávid și Lecki Norbert

Borbé Levente,

bibliotecar pedagog


Niciun comentariu: