joi, 4 octombrie 2018

Oaspeţi mici la biblioteca noastră în Luna Internaţională a Bibliotecilor Şcolare



La biblioteca liceului nostru în data de 2 octombrie 2018 a avut loc un program de succes cu două clase de elevi de clasa a IV-a, condusă de învăţătoarele András Éva şi Horvát Krisztina, veniţi de la Şcoala Generală József Attila, Miercurea Ciuc. Scopul programului a fost cunoaşterea istoriei învăţării din zona Ciucului. Din comorile învăţământului din Ciuc am amintit prima şcoală primară şi gimnazială din regiune. Moştenitorul acestei valori este Colegiul Naţional Márton Áron.



După primirea musafirilor am vorbit despre istoria gimnaziului şi a bibliotecii şcolare. Am amintit şi moştenirea culturală a franciscanilor, îndeosebi despre tipografia din Şumuleu Ciuc, înfiinţat de călugărul Kájoni János.


Cele două clase au venit separat.
Mai întâi am vorbit despre cărţile preferate ale elevilor, după care a urmat prezentarea cărţilor vechi din gimnaziu. 
 
Discursul a fost urmat de vizitarea expoziţiei de manuale şcolare din trecut şi sălilor bibliotecii. Apoi copiii au încercat să scrie cu maşină de scris, după care au putut vedea întreaga bibliotecă. 
 
Fiecare elev a primit de la mine un creion şi o radieră. Şi elevii mi-au făcut o surpriză, au recitat împreună o poezie a poetului Kányádi Sándor.

În final copiii, împreună cu învăţătoarele au vizitat capela clădirii şi sala de gimnastică.
Programul interactiv a durat aproape trei ore.

Borbé Levente, biliotecar


Niciun comentariu: