La 16-17 noiembrie 2017 a avut loc cursul internaţional de formare “Biblioterapie şi bibliotecile de mâine” în Biblioteca Judeţeană Kájoni János Miercurea Ciuc, cu profesori veniţi din Budapesta.
Cursul a fost început cu
prezentarea istoriei şi importanţei biblioterapiei de către Bartos
Éva, fondatorul acestei activităţi
în Ungaria. Ea a accentuat că lectura este o modalitate pentru
dezvoltarea personalităţii omului. Cititul are şi o funcţie
terapeutică, iar bibliotecarul poate fi un mediator în universul
cunoaşterii şi autocunoaşterii în activiăţile biblioterapice.
Terapeutul dezvoltă simţul responsabilităţii şi suma calităţilor
unei persoane. Cursantul beneficiază şi de o dezvoltare
psiho-socială normală prin intermediul acestei activităţi. De
asemenea îndrăgeşte şi lectura. În cazuri clinice cursantul este
exclus din grup şi trimis la psiholog.
În partea
a doua a zilei cursanţii au fost separaţi în trei grupe şi au
făcut un plan de activitate biblioterapeutică.
A doua zi
bibliotecarul informatician Gulyás
Enikő a vorbit despre lumea
digitală în secolul al XXI-lea, idei şi elemente care se pot
folosi şi în biblioterapie. Aici este vorba de programe
instructiv-educative digitale, iPAD-uri, table interactive, Internet
etc. Aplicarea acestor modalităţi stimulează copiii să rezolve
problemele cerute. Trezeşte dorinţa de lectură, de artă şi de
cultură.
La finalul
cursului a fost simulată o oră de biblioterapie. Cursanţii au
primit o părticică din această activitate importantă pentru
bibliotecari.
În şcoală
activitatea de biblioterapie este concepută ca un proiect în
colaborare cu profesorii şi psihologul şcolii, dar bibliotecarul
trebuie să îndrume singur grupul.
La acest
curs au participat 30 de bibliotecari, din care trei au fost din
bibliotecile şcolare: Borbé
Levente (Miercurea Ciuc), Hatos
Melinda (Cristuru Secuiesc) şi
profesoara de limbă şi literatură maghiară Bakó
Edit (Păuleni-Ciuc).
Foto: Török Edit şi Borbé Levente
Foto: Török Edit şi Borbé Levente
Borbé
Levente,
bibliotecar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu