vineri, 4 noiembrie 2022

Luna Internaţională a Bibliotecii Şcolare la noi

Tematica lunii bibliotecii școlare în colegiul nostru a fost bazată pe tema „Biblioteca este o insulă a păcii. Pentru că o carte bună pentru cititori poate fi un ajutor pentru fiecare zi și poate da o experiență de vizibilitate a lumii în care trăiește. În concluzie: cartea este pentru oameni o hrană sprituală pentru sufletele lor.

* * *

Programele au început cu o prezentare a bibliotecii colegiului nostru. Pentru elevi am vorbit și despre trecutul istoric, situaţia actuală a gimnaziului, punând accentul pe cărţile valoroase ale bibliotecii.

Începând cu noul an școlar am introdus și lumea virtuală. Am vorbit despre avantajele și dezavantajele Internetului.

La aceste ore am fost ajutat de colegele profesoare de limbă și literatură maghiară: Csata Emese și Csonta Noémi precum și diriginții claselor a IX-a: Fazakas Edith, Boda-Székedi Eszter, Kolozsváry Katalin, Antal Tünde și Páll R. Olga.

Expoziții

- Elevii au putut vizita expoziția scriitorului secui-maghiar Tamási Áron și în prima săptămână a lunii octombrie.

- Expoziţia a doua a fost comemorarea Revoluţiei maghiare anticomuniste din 1956.

- Expoziţia a treia a fost comemorarea martirilor arădeni din revoluția 1848.


- La sfârșitul lunii octombrie în holul colegiului, pe lângă bibliotecă, am realizat o expoziţie de documente despre profesorul de muzică a gimnaziului nostru și dirijorul corului orașului din Miercurea Ciuc, Sarkadi Elek (1902-1944). Expoziția se poate vizita până la sfârșitul lunii noiembrie.

*

Am dat un interviu pentru programul numit LABIRINTUL DREPT al Radio TILOS din Ungaria. Tema interviului a fost biblioterapia. Am fost intervievat de biblioterapeuta dr. Béres Judit și gazda programului, Gueth Péter.

Link (în limb. magh.) : https://tilos.hu/episode/egyenes-labirintus/2022/10/01

* * *

Scriitorul Tamási Áron în gimnaziul nostru a fost sărbătorit cu programe însemnate. Mai întâi am realizat o expoziție despre viața și opera scriitorului. Apoi am călăuzit elevii și profesorii interesați în lumea misterioasă a lui Tamási. După care a urmat un șir de programe de lectură, selectate din opera autorului. Această activitate a fost focusată pe Ziua Basmelor Populare Maghiare.

Link: http://biblhr.blogspot.com/2022/09/in-memoriam-tamasi-aron.html

Ultimul program cu comemorarea scriitorului Tamási a fost citirea de către elevi din operele cu conținut de elemente de basme. Elevii au fost pregătiți de profesoarele de limba și literatură maghiară: Csata Emese și Csonta Noémi. După citirea scrierilor mistice literare elevii au scris impresiile lor despre aceste opere.

Link: http://biblhr.blogspot.com/2022/10/serbarea-scriitorului-tamasi-aron-in.html

* * *

În data de 3 noiembrie 2022, de la ora12,30, a avut loc cercul metodic online al bibliotecarilor școlari maghiari din Transilvania. Tema principală a fost cum au sărbătorit bibliotecarii școlari Luna Internațională a Bibliotecilor Școlare.

* * *

Începând cu luna octombrie 2022 am continuat activitatea mea importantă cu cărțile primite ca donație. Dintre aceste volume primite, cele care nu au fost corespunzătoare pentru bibliotecă, au fost oferite gratis celor interesaţi.

În timpul programelor am fost ajutat de colega mea administratoarea și bibliotecara de onoare a colegiului, Balázs-Bécsi Enikő.

Borbé Levente,

Colegiul Național Márton Áron, Miercurea Ciuc



Niciun comentariu: